Diamonds Are a Girl´s Best Friend

2010-12-17 / 21:48:05 / skrivet av: Lisa Blomgren

Har just tittat färdig på min julklapp ifrån kommunen- en miniserie om Marilyn Monroe, på tre timmar- Blonde. Finns ju även en bok med samma namn,skriven av Joyce Carol Oates. Anyhow, mycket intressant. Allt är tydligen inte verkligt, tyvärr, vet inte ens hur mycket som är och inte är, var dock värd tre timmar av min dyrbara tid haha. Alla som vill får komma hem till mig och titta, skulle kunna se den igen och igen och igen.
Det slog mig plötsligt att världens vackraste kvinna säkerligen hade två sidor, som i filmen. Det är ju känt att hon missbrukade både det ena och det andra, men att hon var så olycklig visste inte jag. Ett sorligt slut för Norma Jeane. Jag är så himla facsinerad utav henne och vill nu veta mer. Någon som vet om det finns någon biografi eller annan intressant bok eller dokumentär om hennes liv?


Filmen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: