090415

2009-04-15 / 13:24:16 / skrivet av: Lisa Blomgren

Jag har hittat ett nytt favorit-te!! Det är märket Friggs Ingefära och Citron te. Damn vad gott det är. Jag ska sluta dricka så mycket kaffe nu när jag slutat praktiken ( för där gjorde jag inget anna än drack kaffe) och dessutom är det bra att jag inte dricker så mycket kaffe för kaffe går i hop med cig. Cig är ett av mina beroenden som jag absolut måste bli av med nu. Men det är inte så lätt när solen skiner och man sitter ute, då har ciggen varit ett självklart alternativ i flera år ( FAN att jag någonsin började)

Dåliga saker med rökning:
* Man får dålig kondis
* Man luktar ofräscht
* Man blir en riktig surfitta om man inte får en cig när man vill ha en
* Man kan få gula händer (fingrar)
* Tänderna blir äckliga

Men så finns det ju också saker till varför jag Inte egentligen vill sluta:(:
* Det är socialt
* Det är gott till en kall öl på sommaren
* Om man vill prata med någon ostört kan man göra det under en cig
* Sist men inte minst, det är jävla gott

Men.... Jag tror ändå jag måste sluta. Kanske en per dag men inte mer. Fast det vet jag att jag inte kan hålla mig till. Fan också!  Jag önskar jag kunde gå tillbaka till den 15åriga Lisa och säga åt henne att det inte är okej att röka varje dag. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: