Liftar-upptagning

2009-04-22 / 18:22:33 / skrivet av: Lisa Blomgren

På vägen till Alingsås såg jag och Jeanette två stycken liftare på andra sidan vägen, vid Bögens i Alingsås. " Om dom är kvar när vi åker hem, så tar vi upp dom" sa jag. Jeanette gick tveksamt med på det, men lovade till sist. När vi, efter kanske en timme åkte tillbaka hem stod dom kvar fortfarande, men då var Jeanette inte alls lika pigg på att ta upp dom längre.Dom såg ut som talibaner tyckte hon ( kan väl hålla med till viss del, för båda såg väldigt boheme ut.  )Så jag blev sur och vägrade prata med Jeanette, det hade varit mitt dagsäventyr tänkte jag. Haha i allafall. Så vi vänder och tar upp dom. Och det var jättetrevligt, för det visade sig vara två stycken jättetrevliga australier. De hade åkt till Sverige för de tyckte att det lät som ett roligt land, sedan hade de varit i Göteborg ett tag och bestämde sig nu för att åka till Stockholm, antar att pengarna gjorde att de liftade. Skön livsstil haha.
Sedan visade vi dom Siene ( där hela Jeanettes familj faktiskt var ute precis när vi åkte förbi) och kossor och sist, men inte minst-Vårgårda!  Sedan åkte de vidare med tåg till Falköping. Haha tänk vad roligt man kan ha med lite liftare!



( Bild tagen från Google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: