Så jävla trött på könsroller blabla

2009-04-07 / 16:09:46 / skrivet av: Lisa Blomgren
Det finns många som är vackrare än mig. Många är smalare än mig. Snyggare, sötare, smartare, mer graciösa än mig. Men varför varför VARFÖR ska jag alltid behöva jämföra mig med andra? Tror det är många som känner igen sig i tankesättet: " Alla andra är mycket bättre än jag...". Men vad är det som gör så att man tänker så?  Jag tror i allafall det är dom jävla könsrollerna. Vi tjejer känner oss jävligt värdelösa på grund av killar. Och skulle inte heller förvåna mig om killar kände likadant om tjejer. Men bara för att tjejer är  det "svagare könet", så är det ingen kille som vågar säga det. Så det så! Fan vad trött jag är på det.

Mina "krav":
* Se bra ut
* Fina naglar, fint hår (helst långt)
* Inte gula tänder
* Lukta gott jämt ( även om det är en 40 gradig värme ute, får man alltså inte lukta svett)
*  Bra smink, inte för mycket inte för lite
* Inte för högljudd, inte för tyst
* Vara charmig, gullig, snäll, men ändå kaxig
* Fina kläder
* Bra jobb
* Och sist men inte minst, Bli älskad

Gud så mycket det är när man tänker på det:/ Usch. Jag får ångest av mig själv.  går aldrig att få stopp på skiten. Ju mer man gör desto högre krav får jag på mig själv.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: