" Det blir nog lite hit- Arja Saionma"

2009-08-09 / 15:46:12 / skrivet av: Lisa Blomgren
Alltså. Varför är det så svårt att faktiskt komma på bra ämnen att skriva om, när man väl sitter här. Jag borde nog gå runt med anteckningsblocket i högsta hugg, för när jag inte sitter vid datan så brain-stormar jag verkligen. Däremot minns jag inget när jag ska knappa in allt jag tänkt under dagen och de bra ämnena jag tänkt ut, när jag kommer hem och ska knappa in allt på datan. Fan också. Det är så typiskt mig.

Men iallafall. En sak jag tänkt på mycket den senaste veckan är om man kan bli dement/senil i 19 års ålder? Tanken slog mig dels för att jag verkligen funderar på om jag håller på att bli det och dels för att jag jobbar med dementa.  Har ett exempel på hur min hjärna funkat den sista veckan. Som igår, när jag jobbade på Mikaelsgården och chefen frågade oss i servisen om vi hade dukat av ( jag jobbade på ett bröllop) . Jag fick panik och tänkte: " Hur i helvete har vi glömt att duka av?!", så jag tvingar Zev att följa med mig för att vi ska duka av. Så kommer jag dit och ser att alla tallrikar redan ÄR avdukade. Då undrade jag direkt hur det hade gått till. Men sedan kom jag ihåg att det var JAG själv som hade dukat av dom! Hur jävla sjukt är inte det?! Som tur är återfick jag minnet inom 5 sekunder, men ändå. Jag är ju för fan bara 19 år!
Sen kom jag på att anledningsen säkert är att jag sovit hur dåligt som helst och dessutom jobbat väldigt mycket. 14 timmar blev det igår! Så kan nog känna mig lugn;)

Är ledig de följande två dagarna och i morgon blir det en heldag med min Dirty Jo:) Vet inte vad vi ska hitta på, men blir det fint väder drar vi såklart till Saltholmen och solar och badar, men om det inte är det vet jag inte vad vi gör. Det löser sig nog. Nåt blir det alltid.... Idag känner jag mig jävligt trött. Hade tänkt att jag skulle gå o sola lite i solariet eftersom att jag inte hunnit vara ute något när det varit så fint väder. HATAR att känna mig blek!  Sedan får jag nog träna lite eftersom att det känns som att hela dagen gått åt endast till att äta:/ Konstigt....


LoM 2006
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: