IKEA2010

2009-08-18 / 11:24:10 / skrivet av: Lisa Blomgren
Gick precis ut och hämtade posten, efter att jag ätit min första frukost (som bestod av en morot och ett glas vatten) och såg till min glädje att den nya Ikea-katalogen hade kommit! Tänkte att den nog passar bra till min andra frukost som jag tänkte äta typ nu. Gud vad jag älskade Ikea katalogen när jag var liten! Jag satt och drömde mig bort som fan iden och längtade tills jag skulle flytta hemifrån. Vilket jag ännu inte ens gjort haha.

Igår såg jag en jätteintressant dokumentär på Kunskapskanalen, faktiskt. För om ni inte redan visste det är jag en faktanörd! Jag älskar tv4Fakta och Kunskapskanalen. Iallafall. Igår var dokumentären om pojkar med anorexia. De var i åldrarna 11(?!) till 15. Vilket för mig är nästan helt nytt. Har alltid tänkt att det är tjejer som får anorexia. Killarna var nog faktiskt snäppet värre i sin anorexia än vad jag någonsin har sett någon tjej vara. Den ena pojken, som var 11 år hade slutat äta helt och var bara ett skelett! Det var hemskt att se. I den åldern ska man väl leka med bilar fortfarande? Inte tänka på att gå ner i vikt.


Här är de tre pojkarna som dokumentären handlade om. Detta är dock efter att de varit på behandlingshem i 6 månader!


Detta är killen längst till vänster, när han var som smalast. Hittade tyvärr inget kort på de andra barnen för det var minst sagt skrämmande!

Wellwell, nu ska gå och läsa min Ikeakatalog och dricka lite kaffe. Ciao!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: