A Very Big Ego

2009-07-24 / 14:31:21 / skrivet av: Lisa Blomgren
Hur blir man egentligen av med sitt stora, jävla EGO?! Det är så sjukt irriterande att vara lite av en egoist, som jag faktiskt är. Visserligen kanske jag blivit mindre egoistisk med åren. Man är ju inte som när man var 15 längre. Men ändå så finns det var där. En del av min personlighet som jag mer än gärna skulle slippa faktiskt. Tillsammans med min andra mindre bra egenskap- the Dramaqueen, så är det verkligen inte en bra kombination.
Kom faktiskt på att kanske lite volontär-arbete skulle göra min egoistiska själ lite nytta.  Sökte därför på volontärarbete på Google. I några veckor skulle jag absolut kunna tänka mig. Nackdelen är dock att många volontärbyråer är religiösa eller kristna, och det är något som inte skulle passa mig då jag inte är det minsta religiös. Hursomhelst, det finns en del som är okristna också.


http://www.syoguiden.com/volontar/ :
" Som volontär måste du vara beredd att arbeta hårt, ofta under svåra förhållanden. I gengäld får du får en nyttig och annorlunda erfarenhet, möjlighet att leva i en annan kultur och att lära känna nya människor. Och du kommer med all sannolikhet att känna både glädje och stolthet över att göra en insats någonstans där det verkligen behövs. "

Man kan arbeta med tillexempel: Socialt arbete, sjuk-och-hälsovård, undervisning eller med miljön. Det finns ju alltid något för alla. Låter som en mycket bra idé  faktiskt. Och hur egoistisk jag än är så älskar jag faktiskt att hjälpa andra. Jag är, helt enkelt, ett EGO med ett stort hjärta.

'

Vård i Kambodja?                                    Rädda Apor i Afrika?

Finns mycket att välja mellan. Är väldigt säker på att det skulle vara en väldigt intressant upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: