Ärtsoppa och regn(igen)

2009-07-23 / 17:53:34 / skrivet av: Lisa Blomgren

Nu har min kära vän Johanna lämnat mig och här sitter jag i Amons, förstora goströja och känner mig helt jättemätt. Vi har ätit MASSA ärtsoppa och knäckebröd. Gött var det. Har inte vågat äta någon ärtsoppa, nästan alls, sedan jag o Johanna åt dt förra gången typ för 7 år sedan. Det var nämligen så att när vi nästan hade ätit klart ärtsoppan, upptäckte vi att där fanns typ en tarmbit eller blodåder eller något annat jävligt vidrigt, som hela tiden då funnits i soppan. Det fick mig nästan att kräkas och på så sätt blev jag helt enkelt jävligt avskräckt, som ni kanske förstår.. .
Så. Hade glömt bort hur jävla gott det är, faktiskt! Speciellt när det är sådant här höstrusk ute.
Provade två olika sorter, den på burk ( Soldatens Ärtsoppa) och den där ni vet som är i en korv. Tyckte faktiskt att den på korv var den godaste. Och även den billigaste.
Känns som om jag o Jo inte gjort något annat än slappat och ätit hela dagen, men mys har jag haft det iallafall. Tyvärr har jag inte tagit några bilder. Dels för att Mami har kameran och dels för att jag alltid glömmer att ta kort.


Nu ska jag köra lite Core, så jag inte iallafall känner mig helt förslappad. Sedan kanske jag träffar Jettna en stund innan Amon kommer=)


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: