Brüno!

2009-07-08 / 15:13:22 / skrivet av: Lisa Blomgren
Yes! Den 10e juli släpps Bruno på bio! Och den 11e, på lördag alltså, ska jag och Amon gå o titta på den!  Kan inte vänta, detta har jag verkligen sett fram emot. Det är sådär rolig, barnslig humor, som jag mycket väl kan tänka mig att pensionärer klagar över.

Iallafall, idag har jag jobbat lite på Mikaelsgården. Det var trevligt men helt sjukt varmt, alltså. tänkte jag skulle gå ut o motionera lite, men nu kom det världens största hagelskur, så jag skulle nog inte tro att jag gör det nu... Lite åska är det också. Haha, åska får mig alltid att tänka på min lilla Farmor. Hon var så sjukt rädd för åskan att när vi var små och var där, så gick vi med stövlar när det åskade för att då trodde farmor att det skulle skona oss. Man fick inte gå på toaletten heller, eftersom att kisstrålen kunde leda blixten då den gick ner i vattnet i toastolen haha.
Om man ändå satt där när åskan gick minns jag (iallafall en gång), att farmor knackade på dörren och sa på finlandssvenska, att man minsann inte skulle kissa när det var åska och att jag skulle skynda mig ut.
Sedan satt vi, jag o Farmor (och ibland de andra 4 barnbarnen) och drack  varm choklad och åt bullar.
Ja, vad jag saknar henne, snart ett år sedan hon gick bort nu:(   Men från hjärtat går hon ingenstans och det är väl för väl det iallafall.


Kommentarer
Postat av: vendela

åh atck så mycket:) outfiten i sig avr väl inte så speciell:) fin blogg du har :) allt bra med dig :)?

2009-07-10 @ 14:49:52
URL: http://vendelasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: