La Gusto-Mat!

2009-07-04 / 20:32:19 / skrivet av: Lisa Blomgren
Nu sitter jag här för mig själv i mitt ack så ensamma rum, när inte Amon är här. Väntar på mat från La Gusto, en italiensk restaurang, som Mikael ska köpa med sig hem. Den snälla snälla plastpappan has arrived ifrån Lofoten.  Fast måste erkänna att ibland tycker jag, nördig som jag är, att det är ganska skönt att vara för sig själv o läsa en bok. I know, inte vad man brukar göra på en lördagskväll, men ska ändå upp tidigt i morgon och jobba. Men vad skulle man göra utan ett jobb egentligen? Minns förra hösten då jag tillbringade några månader som arbetslös och utan att plugga. Jag klättrade på väggarna efter bara ett par dagar och mådde inte alls bra. Thank God för skola och jobb. För utan pengar har man ändå inte så jävla kul i längden. . . Eller hur?

Nu när jag sitter här och begrundar mitt schema inför nästa (skräck) veckan, inser jag att det inte är så myckt till skräckvecka, trots allt. Såhär jobbar jag:
Söndag:      07-16.30, Vårgården ( Äldreboende)
Måndag:     15.30-21-30, Vårgården
Tisdag:       09-15.00, Mikaelsgården  ( Restaurangen)
Onsdag:     09-15.00, Mikaelsgården
Torsdag:    09-15.00, Mikaelsgården
Fredag:       09-15.00, Mikaelsgården  och 15.30-21.30, Vårgården
Lördag:       07-15.30, Vårgården
Söndag:      07-16.30, Vårgården

Nej, vet ni vad. Jag har tamigfan gnällt i onödan!  Men no life denna vecka heller. I princip. SÅ bloggar när jag har lite bättre för mig, eller när jag hittar något intresant.



Alltså seriöst. Kolla min sjukt creepy källarkorridor, där vi byter om på jobbet.Tycker det är sjukt läskigt att gå där:S
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: