28 Maj "09

2009-05-28 / 09:24:32 / skrivet av: Lisa Blomgren

Igår hade jag skolavslutning, det var så mysigt och även om min klass inte är den mest sammanhållna så är den ändå mysig. Och min gulliga lilla lärare Helén. Tur är det att jag börjar den 20e Augusti igen.
Efter det så jobbade jag fram till nio. Innan jobbet så gick jag en kurs, som var för alla anställda på både Kullingshemmet och Vårgården. Jag kan numera ta blodprov, blodtryck och linda om en fot. Riktigt kul var det, även om jag är lite frenetiskt rädd för sprutor/nålar. Nu längtar jag efter att göra sådant jämt, kanske borde bli sjuksköterska?:)

Min första dag på sommarjobbet (ny avdelning), var jättebra. Det är en avdelning för dementa, i nybyggda lokaler och väldigt fräscht allting. Så det kommer bli en inte-alls-lika-varm-sommar-som-utan-någon-luft, som på den andra avdelningen jag har jobbat på.


Iallafall. Idag ser det ut att bli en fin dag, förhoppningsvis utan något regn, för idag är det nämligen Bal i Vårgårda. Vad kul det ska bli att se alla klänningar och alla vackra människor ( för ja, de flesta blir faktiskt sjjukt snygga med sminket och håret).  Balen börjar 16.30 och det betyder att jag kommer se typ hela(eller?), för klockan 18.00 börjar jag nämligen jobba på Mikaelsgården. Kort på balen kommer ikväll eller imorgon, promise=)


This one's just gaaaawjus!



Kommentarer
Postat av: Julia

sv: åh tackar glad jag blir 8-D

kul med bal! aldrig vart på nån sån så yes show some pictures ;D

2009-05-28 @ 14:08:37
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: