Jag har lyckats!

2009-05-18 / 18:32:08 / skrivet av: Lisa Blomgren

Jag har för en gångs skull lyckats med en jävla god kycklinggryta! Och den ser inte ut som slaktavfall! Trots min tid på Ester Mosessons, är mina skills i matlagning inte dom bästa-fram tills nu=) Ska nog börja ta kort på allt jag lagar och sedan jämföra min förbättring.
Men gud, jag kan liksom inte smälta mörheten i dom saftiga kölling-bitarna.
Här, kära ni, får ni receptet:
Lisas Kycklinggryta:

* 2 Stora kycklingfiléer, skurna i tärningar
* 3 dl grädde
* 1 dl vatten
* 1 lök
* redning(ljus)
*vitlök (ofc)
* Matlagningsvin
* Kycklingbuljlong

Gör:
1.Fräs löken och vitlöken ihop med massa kryddor ( svartpeppar, salt, chili, kycklingbuljong) i olja.
2. Bryn kycklingen

3. Låt alltihop koka i hop( helst så länge som går, då blir kycklingen extra mör)
4. Koka ris efter någon timme och servera.
5. Yummi!



Är damn proud också! Haha herregud vad jag är duktig.
Jettna ringde idag! Jag blev jätteglad:D I really really miss her!
Annars har jag faktiskt inte gjort så mycket. Men jag lyssnar 24/7 på Tracy Chapmans Give me one reason.
" I don't want no one to squeeze me, they may take away my life.
I just want someone to hold me and rock me through the night"

L8r!

Diamantia.com
Kommentarer
Postat av: Zarah

ett tips är att ha i färgglada färska grönsaker i grytan! Den ser jättemycket godare och aptitligare ut då. Morötter, röd/grön paprika, purjolök, zuchini.

2009-05-18 @ 19:04:00
URL: http://zarahofsweden.blogspot.com
Postat av: Lisa

Åh:) Tack för ett bra tips. Det få rjag allt prova nästa gång=)

2009-05-18 @ 19:32:57
URL: http://elbee.blogg.se/
Postat av: Jettna

klart jag ringer saknar min älskling!! <3 ser redan fram emot att komma hem till er!! mina riktiga hjärtegull!!! <3

2009-05-18 @ 21:14:40
Postat av: Ävelicious

hehe jo sant :)



du har blivit utmanad i min blogg om du känner för det ;)

2009-05-19 @ 00:01:27
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: ävelicious

fast jag tog bort utmaningem insåg att den var rätt tråkig (A)

svara gärna på dagens fråga istället:)

2009-05-19 @ 14:01:03
URL: http://evehedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: