Mimmi skriver

2009-10-19 / 21:10:57 / skrivet av: Lisa Blomgren

Hej alla Lisa-fans.

Nu har jag blivit övertalad att gästblogga, så jag får väl göra det. Sitter här och funderar över vad jag ska skriva, samtidigt som jag chattar med Lisa i rummet bredvid. Dessutom värmer jag mig på den nästan överhettade datorn. Yes, så normala är vi... Fast onormalt är ganska bra, i alla fall i min värld.

Om exakt en vecka ska jag till Kenya. Det var som alla vet en såndär impulsgrej som jag kan få för mig. Dock känns det riktigt bra. Ibland har jag till och med lust att göra små glädjeskutt. I alla fall så undrar jag hur folket är där.. Tänk om man blir helt uttittad bara för att man är så sjukt blek? Det får bli till att sola en hel del innan tror jag. Annars känns allt helt enkelt bara bra/bra.Eller i alla fall det mesta..förutom alla vaccin. Jag tror nästan att jag är konserverad vid dethär laget. Nästan som klorinkråkan Elly.

Något som däremot känndes extremt och enbart dåligt var i morse när jag skulle dricka detdär vidriga drickvaccinet DUCORAL! Fy i fitta skulle jag vilja uttrycka det. Som tur är var det min sista dos. Den smakar verkligen fiskränns! Den är faktiskt till och med så vidrig så att jag nästan föredrar att få kolera.. Näe, kanske inte riktigt.. att svettas ut alla vätskor i kroppen känns inte 100 procent okej, men ändå. Ni kanske förstår att denhär grejen är riktigt vidrig. Se de som en varning om ni någon gång ska dricka skiten..

En annan otroligt rolig grej är malaria-pillren som jag numera knaprar. Här är en mumsig tårtbit av alla biverkningar: oro, depression, glömska, förvirring, hallunicationer, psyotiska och paranoida reaktioner, aggresivitet, synförändringar, självmordstankar och mardrömmar. Liksom.. detta är dessutom någorlunda vanliga biverkningar. Som tur är har ja endast märkt av lite förvirring, extrema drömmar, illamående och kanske en aning glömska. Fast jag vet ju egentligen inte vad som bara är mitt normala beteende, eftersom ja är aning onormal.. haha.. Jaja.. Jag kommer antagligen att överleva i afrika i alla fall, och de är väl egentligen huvudsaken? Dessutom lär ja få extremt kul, så de är värt det!

Nu orkar jag faktiskt inte direkt gästblogga mer. Men jag lovar att återkomma efter min resa. Då har jag nog lite mer att skriva om.

Vill även tillägga att jag kommer sakna min älskade syster galet mycket!

/ Mimz

Kommentarer
Postat av: Elle

Jasså de va inte alkohol ni tagitr igår. De va dina piller! Kan tänka mej att lisa vart där å smyg-knaprat ett par stycken hon me :P!!



Saknar er tjejer!! (K)(K)

2009-10-20 @ 07:23:12
Postat av: Leesa

Haha, ja precis! Söt du är Elle!

2009-10-20 @ 15:58:33
URL: http://elbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: