Update

2009-10-20 / 18:32:16 / skrivet av: Lisa Blomgren

Så. Undrar hur många av er som faktiskt trodde att jag skulle klara att sätta upp gardinstängerna på egen hand? Jag gjorde allt som man skulle (trodde jag) men ändå blev allt fel.
Det hela började med att jag skulle skära upp plasten på stängerna, med en sån där jättevass kniv. Skar mig i handen så att det började blöda.
Men det hindrade ju såklart inte mig. Jag gick över till grannen Lidevi och frågade om han hade en borr, vilket han hade. Jag trodde ju det bara var att borra in dom där skurvarnna men det var det inte tydligen. Tur att han förklarade för mig.

Iallafall. Jag borrade och det kändes bra. Sen skulle jag sätta i pluggarna. Det gick mindra bra. Hålen var jättesmå och jag hamrade in pluggarna, så hårt att dom gick av! Sen funkade ingenting och efter en timme gav jag upp. Nu ärdet hål i min vägg, utan att några gardiner hänger där. Har ett pyttelitet sår på handen och dessutom är pluggarna sönder!
Sen kom Mamsen hem och undrade om jag förspikat plugghålen innan jag satte i dom? Well. Jag hälsar att det hade jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: