Ernst, allas vår Ernst.

2009-09-03 / 12:00:09 / skrivet av: Lisa Blomgren

Uttalar sig om att plocka svampar:



"- Jag har ett nästan övernaturligt Arkiv-x-förhållande till svamp. Andra går ut och letar efter svamp, jag går ut och hämtar svamp. Jag har ett litet knep. Om jag hittar en trattkantarell, så håller jag den sedan i handen hela tiden, ganska hårt, så att jag nästar mosar den. Då händer det något, då får jag svampögon! Och sen efter ett tag hittar man precis rätt plats, för att sätta sig ner och ta fram en ciabatta och lite gott kaffe ur matsäcken. Man blundar och vänder ansiktet mot solen. Då är man lycklig."

Hmm? Jag tycker det verkar som att Ernst fått i sig lite för mycket av "den goda svampen". Haha

Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha ja kanske kramade han den där svampen lite för hårt..

2009-09-08 @ 23:05:58
Postat av: Lisa

Haha eller hur;)

2009-09-16 @ 07:54:07
URL: http://elbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: