Snöyra

2010-02-21 / 14:28:04 / skrivet av: Lisa Blomgren
Hey you guys! Vilket snöväder. Alltså det är mer än sjukt vad mycket snö det är! Lite mysigt, men försvårar ju allt, verkligen. Tågförseningar, det går jättelångsasmt att ta sig fram med bilen också. Just nu sitter jag, Mamma och Mormor i bilen på väg upp till Säffle. Är förväntansfull men ändå lite nervös.
Hursomhelst. Helgen blev mysig även om den inte alls blev som jag hade tänkt mig. I Fredags var det så m,ycket snö att jag och Amoun inte ens ville gå ut och i lördags tog vi det också bara lugnt. Har faktiskt varit jätteskönt.

Dock! Så hände världens läskigaste sak i lördags! Jag och Amoun ligger och sover i lägenheten, när Amoun vid halv ett tiden väcker mig och säger att det är någon i lägenheten. " Jaja", sa jag, gå du o ta han då. Haha trodde honom verkligen inte. Men så vaknade jag till litegrann och hörde verkligen att det var någon i lägenheten! Trodde jag skulle dö. Personen gick där ute och tände och släckte en lampa och gick sedan till köket. När jag började hosta så gick personen och låste också dörren efter sig! Var så jävla rädd då så vi vågade knappt gå ut från sovrummet. Amoun gick och hämtade en kniv och jag ringde till Titti, min moster och även Mamma.

Det konstiga var att den enda som verkade ha nyckeln, var grannen som skulle vattnna blommorna, men varför skulle man göra det så sent liksom? Iallafall. Efter en timme så gick jag iallafall in till grannen och knackade på och undrade om han hade varit där inne, haha det måste ju låtit helt sjukt. Hursomhelst, så säger gubben att: Jaha, väckte jag er när jag skulle vattna blommorna? WTF?! Hahaha, alltså fyfan! Fast var väl ändå tur att det var grannen och ingen annan....


Lägenheten är perfekt, verkligen! Ligger precis vid Prinsgatan och är högt i tak och allmänt fint bara. Älskar den!Somliga har extremt tur!

Mycket snö även i Göteborg, känns knappt inte verkligt när det är så mycket snö ute, tycker jag.

Nu ska jag läsa lite i min bok och spara lite batteri så uppdaterar jag när jag är framme istället. Gud vad skönt att få blogga lite igen!
Hoppas ni haft en bra helg!
Puss och kram! / Lisa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: