Detox?

2010-01-19 / 16:13:28 / skrivet av: Lisa Blomgren
Hum? Är det någon av Er som provat att detoxa sig?  Efter all jävla mat och godis jag har svullat i mig sedan i lördags har jag gått upp typ ett och ett halvt kilo(?!) Hur detta är möjligt vet jag inte, förutom att jag jämt är hungrig så det är väl antagligen orsaken. Detta måste snabbt få ett avslut så därför har jag bestämt mig för att gå på en detox-kur i en vecka.
Startar i morgon. Iallafall så läste jag på internet hur man gör. . .  Man ska nog inte hålla på längre än en tre veckor. Hursomhelst så kommer detta blandat med träning att rensa kroppen. Tror starkt på att ta hand om sin kropp.

Mestadels kommer jag att äta detta:

Grönsaker och rotfrukter
med extra mycket antioxidanter och fibrer:
Broccoli
Paprika
Palsternacka
Morötter
Spenat
Aubergine
Blomkål
Vitkål
Lök

Supernyttiga frukter och bär:
Blåbär, hallon, körsbär, havtorn, svarta vinbär
Äpplen
Päron
Apelsin
Katrinplommon
Plommon

 

Men kommer även att ha inslag av:

Nyttiga fettkällor:
Avokado
Oliver
Nötter, mandel och frön
Oliv och rapsolja
Linfröolja
Nötoljor

Bra proteinkällor:
Lax
Sardiner, makrill, strömming
Vit fisk
Räkor och andra skaldjur
Bönor, linser och ärter
Tofu

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: