Last Day of Work

2010-07-18 / 15:45:11 / skrivet av: Lisa Blomgren

Att ha något slags mål i livet är en väldigt viktig del för att ha jag ska må bra har jag kommit på. Felet är dock med mig, att jag gärna lever någon annan stans än i nuet. Jag lever i framtiden. Antar att det är typiskt för mig som Vattuman att göra just detta. Att leva i nuet är något jag måste lära mig att faktiskt göra. Annars går jag och längtar efter vad som ska hända hela tiden istället för att förstå att här är jag. Fattar ni problemet? Alltså, det kanske inte låter som ett problem men det är det. Jag är ständigt missnöjd. Över mig själv, mina egenskaper, min kapacitet att göra något bra, över mitt utseende. 
En av mina bästa vänner säger att hon alltid uppfattar mig som perfekt, att jag alltid hinner med allt, tränar och gör saker och såvidare. Så är det självklart inte och jag förstår inte var hon fått det ifrån. :). Vad jag vill komma fram till är att jag måste bli starkare i mig själv för att kunna vara den alla tror att jag är.
Årets mål är att bli bättre vän med mig själv och att uppskatta de små sakerna i livet. Min familj, min pojkvän och mina vänner och ta vara på det. Inte leva för nästa månad, nästa vecka, nästa år eller nästa dag. Punkt!



Det lät lite flummigt va? Skönt att skriva av sig är det iallafall och ibland behöver man bli mer personlig i bloggen även om jag knappast fläker ut hela mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: