Keep Peace

2010-03-13 / 10:29:35 / skrivet av: Lisa Blomgren


Tycker faktiskt att man är lite väl elak  mot människor. Jag erkänner att jag är ytlig. Men ändå med lite själ i, för allt jag bryr mig om är inte utseendet eller vilka kläder man har på sig eller inte. Blir sjukt irriterad på bloggare som dissar tjocka människor, för smala människor, homosexuella, eller någonting annat? Jag har väldigt lätt att döma människor innan jag känner dom och visst kan jag vara jävligt elak och fälla elaka kommentarer. Men inte så att någon annan hör och skulle bli ledsen av det. Jag slutar inte umgås med någon bara för att personen gått upp eller ner i vikt, eller inte sminkar sig lika mycket som hon gjorde innan. Samtidigt tycker jag inte direkt synd om jättetjocka människor, för på något sätt får dom skylla sig själva. Personligen är jag sådan att kommer jag över en viss viktgräns så tar jag till något för att gå ner i vikt, men en del har kanske ingen sådan gräns? Men samtidigt så har jag ingenting emot någon , på grund av vikten heller. Det har mycket med personligheten att göra också.  Och nu menar inte jag att jag skulle vilja umgås med någon som gick runt i tighta mjukisbyxor,  där alla cellisar syntes igenom, som drack chips och 2liters-cola, på gatan, när hon ändå vägde 150 kg( tro mig, har faktiskt sett ett sådant exemplar). Men  mest kanske för att jag inte tror att vi skulle ha någonting, whatsoever, genemsamt? Har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: