Christmas!

2010-10-24 / 11:40:38 / skrivet av: Lisa Blomgren

Åt upp de två sista aladdin-hjärtarna som jag fick av Mimmi igår och fick då en sån där sjuk julkänsla. Ni vet som när man ,dagen efter julafton, går upp och myser och äter upp de sista halväckliga pralinerna ur asken, i brist på annat till frukost, innan resten av familjen har vaknat. Sedan Farmor dog är julen inte densamma som den var innan och denna julen åker hälften av min familj antagligen bort, medan jag blir kvar här i kalla Sverige. Har dock bestämt mig för att inte sörja för det, utan istället göra det så mysigt som möjligt och njuta av varenda sekund julen har att erbjuda. Ni kanske tycker det är tidigt att börja tjata om julen såhär i Oktober, men faktum är att om en månad kör julborden igång för alla de som arbetar inom restaurang och efter en månads rent slit, är julen faktiskt inte alls långt borta. Måste därför börja förbereda redan nu, eftersom att jag sedan inte kommer att hinna speciellt mycket. Nyckelorden kommer för mig att vara rött och vitt. Inte massa jävla tomtar som tittar galet på en när man ska sova och inte massa överflöd och guld och glitter och hit och dit. Rent och snyggt, utan att det blir tråkigt ska det vara.

Steg ett blir att måla om hallen och vill ju faktiskt också ha vitt i mitt vardagsrum. Tycker att vit färg är den snyggaste mest stilrena färgen som man kan ha i ett hem. Dessutom går det alltid att matcha och byta ut alla små saker så blir det helt nya rum. Nästa vecka blir det jag som går och köper färg.
Enligt min kompis Linda är det inte alls svårt att måla om, man blandar bara färgen. Haha;)


Lite julinspiration ifrån webbsidorna:

ofelias.se

http://www.countrybymail.se/se/

http://www.countrybymail.se/se/

http://www.stilero.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: