Mash It Up!

2010-09-21 / 19:08:00 / skrivet av: Lisa Blomgren

Kan ni gissa vad jag gör? Det behöver ni inte ens göra för jag säger det direkt- jag gör äpplemos! Faktum är att jag inte alls trodde detta om mig själv, men hade ställt äpplena precis i hallen ( den stora påsen jag fick av pappa) och varje gång jag gick förbi den fick jag dåligt samvete. Så man kan väl kort och gott säga att det inte är jag som gör äpplemos utan mitt dåliga samvete. Jag är en sådan där person som verkligen önskar att jag var sådär Bree i Desperate Housewives, men när jag väl ska laga något fint och gott, blir det oftast inte alls som det så fint såg ut i kokboken. Hursomhelst, men äpplemos är så himla lätt är det att göra! Gör det såhär:  

♥ Skala och skär äpplena i inte alltför små bitar. Kärna ur!

♥ Lägg i kastrull/gryta med ca 2 dl vatten

♥ Låt koka på svag värme och tillsätt lite socker, och om citron, dock ytterst lite.  Eventuellt, om man är en kanel-lover, som jag-kanel. Voliá!

Kommentarer
Postat av: BARBIIEH

vagullig tack:D! du e säkert finare än bree i desperate housewifes kan jag tänka mig;)

2010-09-21 @ 21:43:04
URL: http://barbiieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: