Places I Wanna Go

2011-01-05 / 12:17:00 / skrivet av: Lisa Blomgren

Resor jag vill/kommer att göra i framtiden. Och som jag vill göra just nu är:

1. Paris
Just för bohemkänslans skull. Har man inte hittat frihetskänslan, tror jag att Frankrike skulle kunna vara stället att hitta den på. Känslan av lite Molin Rouge samt all denna franska. Vackert.



2. Tokyo

Tror att känslan av att gå runt på tokyos gator kommer att vara surrealistisk. Alldeles för höga hus. Alldeles för mycket människor på alldeles för liten yta . Alldeles för små människor. Antagligen ingen frihetskänsla, men tror att känslan av att vara så anonym skulle vara fab.



3. Los Angeles
För att allt är mycket större, mycket mer och mycket värre där. Kan tänka mig att det skulle kunna bli riktigt galet, med rätt sällskap. Dessutom undrar jag hur det känns att gå runt i Lala-Land på riktigt. Som ni förstår har mycket med känslor att göra i mitt liv. Se saker, i all ära. Men att uppleva och att känna är viktigare.




Som bubblare, får Barcelona komma.
Vad hindrar mig? Jag kommer absolut att läsa spanska där inom en relativt snar framtid. Inom ett år i allafall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: