Rävkarameller!!

2011-01-31 / 20:10:04 / skrivet av: Lisa Blomgren
Jag sitter/ligger och "provsmakar" mina äckligt goda rävkarameller. Det var en lite för tidig födelsedagspresent ifrån Pappa som jag blev löjligt glad för. Det är nämligen så att dessa köpte alltid farmor med sig i från Finland när hon hade varit där och hälsat på släkt och vänner. Minns dock att vi brukade äta de här karamellerna hela somrar. Pihlaja heter de på finska. Nej, min Farmor var inte finsk, hon var finlandssvensk och kunde därmed bara "köksfinska". Så alla ni som tror att jag har finska rötter- det har jag alltså inte. Hursomhelst så är det jättesvårt att få tag på dessa rävkarameller och jag och Mimmi har verkligen gått och längtat efter dem  hela jävla julen. " Mmmm, rävkarameller!!" Haha! Nu äntligen! Jag njuter av varenda tugga jag tar av dem. Yummi!


Jag satt 'na nästan i hals'a!


Haha. Finn fem fel liksom:D

I morgon är det våran b-day! Känns inte alls så, mén men...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: