050412

2012-04-05 / 02:02:59 / skrivet av: Lisa Blomgren
Tiden går så otroligt fort här i Australien, kanske är det för att allt är nytt och spännande och man inte hela tiden vet hur livet kommer arta sig. Det är skönt, för det ger en otrolig frihet. Hemma visste man redan vad som skulle hända hela tiden, inget roligt i det alls. Jag är så glad att jag åkte och valde att stanna här i Melbourne. Det finns mycket att se här, då Oz är större än Europa (!?) men de tär ändå skönt att ha något ställe som känns som hemma.
Har träffat så underbara människor här och även om det är tråkigt att Mia (med familj) är långt borta så kan vi ändå ringa och smsa varandra och det är också en trygghet. Sedan har vi ju Stewart i Sydney också som har blivit mer eller mindre våran australiensiska adoptivpappa.

Ikväll ska jag jobba och på dagen måste jag träna och sedan kommer våra nya house mates och kollar läget. De har inte ens sätt lägenheten än, hoppas att de tycker om den. I morgon kommer Julia hit, en tysk tjej vi träffade på hostelet och dricker vin. Hon är så underbar! Hon är lite som Vesna, som jag träffade på Rhodos och alla vet väl hur mycket jag älskar Vesna.
Nedan följer lite random bilder, eftersom min kamera är helt som en man- opålitlig.
Xx
Lisa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: