Hawthorn och bli av med all gammal lukt

2012-04-04 / 01:22:59 / skrivet av: Lisa Blomgren
Efter två dagars städ börjar våran lägenhet äntligen kännas ren. Ni skulle bara veta hur smutisigt det var här! Vi har varit på Ikea och ätit köttbullar med lingonsylt, konstigt hur man alltid blir mer patriotisk när man inte är i sitt eget land. Sill, knäckebröd och lingonsylt fick också följa med hem. 

Igår uträttade vi lite tråkiga ärenden, så som att städa, gå till tvättomaten och tvätta och sådär. Dessutom var jag på bio och såg Hungry Games. Det är tydlgien en ny triologi, kommer väl bli tonårshysteri med den också, antar jag. Filmen var bra gjord och allt men tycker att den var lite lång, 2,5 timmar? 

Idag ska jag jobba klockan sju, innan det ska jag söka jobb som städerska. Mimmi jobbar redan som städerska på dagarna och ibland på Intersektion Café. Ska jag var ärlig så kan jag jobba med vadsomhelst. Har massa funderingar på om jag vill göra, men just nu känns det ganska underbart att vara här och vill nog i vilket fall stanna minst till Augusti. Har även planer på att åka till Bali om jag lyckas spara ihop lite pengar.
Jobb ikväl, torsdag och lördag på Tuscan Bar och idag kommer våra tyska housemates tillbaks ifrån the Great Ocean Road.
Hallen
Vardagsrummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: