Indiskt tempel och indisk mat

2012-04-09 / 02:01:42 / skrivet av: Lisa Blomgren
Igår besökte jag och Mimmi ett indiskt tempel som ligger här i Melbourne. Det var jättevackert och livligt och annorlunda jämfört mot svenska gudstjänster, såklart. Väldigt fint att få ha varit där. Det var Mimmis två arbetskamrater som kommer ifrån Indien som tog dit oss och sedan åkte vi hem till den enas syster och åt mat. Sjukt gott, men Mimsan tyckte det var starkt.  De hade någon vidrig efterätt dock som smakade sockerlag och smör, som jag tyvärr smakade på för det kan vara det äckligaste jag ätit. Allt annat var dock gott och vi hade en trevlig kväll, om än lite annorlunda.
Mihirs systers man såg förresten väldigt mycket ut som våran Pappa, hur sjukt det än låter! 
Idag ska jag åka och titta på ett par nya jobb som Mihir ska visa mig, de är så himla snälla emot oss. Jag vet inte riktigt vad det kan vara för jobb, men det märker jag väl, så länge jag slipper vara någon Call Girl eller nåt så är jag nöjd.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: