Starbucks- the place to be!

2012-07-05 / 05:49:47 / skrivet av: Lisa Blomgren

Idag skiner solen här i Melbourne, men hemma hörde jag att ni har 40 (?!) grader. Varierande väder, minst sagt.
Här är det vinter, men idag känns det nästan som en härlig vårdag, fåglarna sjunger, alkisarna på Glennferrie har letat sig ut och hänger som vanligt utanför Starbucks, där de målar "Picasso-konstverk" på gatan och kallar det konst. Istället för kråkor som kraxar har vi kakaduor och istället för sparvar har vi kanariefåglar.
Jag är så kär i Melbourne så det finns inte, missar dock början av sommaren, men har tänkt som så att jag ska komma tillbaka så småning om. Ska bara kolla upp vad det kostar att plugga, hur mycket lån jag kan ta och självklart tillslut bestämma mig för utbildningar. Det är inte lättare att välja här än vad det är i Sverige, kan jag inte påstå...
Idag har jag och Mimsan tvättdag. Innebär att vi måste gå till Laundryn med våra jättestora Ikeapåsar med all tvätt i och sedan hoppas att kläderna inte har blivit alltför fläckiga, krympt eller rent av gått sönder av maskinerna.
En del av våra kläder verkar bli mindre och min
dre för varje gång, men vet inte om det beror på att kläderna krymper eller om det är så att jag växer. Får hoppas att det inte är det sistnämnda.
Om en månad åker våra housemates iväg på en roadtrip längs östkusten. Vi måste hitta nya personer att bo med och efter ytterligare en månad åker jag till Thailand. Det ska bli så galet roligt och känns inte verkligt ännu, tog mig liksom tre månader att förstå att jag är i Australien.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: