Det bästa är att skita i internet. Mindre hemlängtan då.

2012-06-02 / 07:08:11 / skrivet av: Lisa Blomgren
Eftersom jag inte har internet hemma, utan roar mig med att sitta på Starbucks och dricka Chai-latte, kändes det för jävligt rent utsagt när jag fick syn på vad alla mina fina vänner har för sig. Examen, sommar, sol, fest och Liseberg, åka utomlands och jobba. Allt det där ni vet, fick mig att få en panikartad hemlängtan. Nej, funderar på att bojkotta skiten, för förutom det har jag inte direkt haft någon hemlängtan, mer längtan efter personer. Så alla snygga vänner! Kom hit! Bättre, större, mer, finare.
Nej, nu är det slut på självplågeriet här. Faktum är att jag trivs, jag har bra vänner här och ett bra jobb. Tiden går så fort här att jag undrar om det är något skevt med den här i Australien.
I morgon ska jag på en mexikansk fest hos min kollega Tristan! Yey! Äntligen lite fest i tillvaron! Lovar massa kort och såklart en grym kväll på det.
Dagens tips blir även denna bok, som jag inte kan sluta läsa. Tar med mig den överallt, det är nästan så att jag övervägde duscha med den. Dårens Dotter, heter den. Får mig att tänka på min farmor, Farbror Jan och så Pappa såklart. Läs den alla ni!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: