Vem hade anat

2012-06-29 / 05:40:44 / skrivet av: Lisa Blomgren
Vem hade trott att livet skulle ta en sådan bra vändning. Att åka till Australien är det bästa jag har gjort och inte bara har det vidgat mina vyer utan även gett mig bättre självförtroende och (om möjligt) ännu mer kärlek till resandet. Dessutom har jag och Mims kommit varandra så när att vi börjar bli som ett gammalt gift par. Haha, love it! 

Har träffat så sjukt många underbara (och mindre underbara iofs) människor här i Australien och har alltid känt mig välkommen överallt. Man har sina ups and downs men här verkar det som att jag kan leva mer i nuet och mer ups än downs om man säger så. Visst kan jag längta ihjäl mig efter mina fina vänner och underbara familj där hemma, men faktum är att jag inte har hemlängtan.
Det enda jag är lite orolig över är pengar, jag måste skaffa mig ett annat jobb och jobba som fan i två månader och sedan är jag på god fot igen. Pengar är alltid ett problem för mig då jag är en shopoholic och dålig på att spara, men har tack gode gud inte shoppat alls mycket under tiden i Australien, inte i närheten av vad jag gjorde hemma. Orsak? Skitväder och beslutsångest, men tycker ändå jag gjort framsteg.
Tips till alla därhemma: RES!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: