St.Kilda and Melbourne

2012-03-29 / 07:11:46 / skrivet av: Lisa Blomgren
Vårat hostel ligger i St. Kilda, som är lite av ett alternativt område med Camdenkänsla. ( Har kanske redan skrivit om det här, men ändå.) 

Nu börjar livet rulla igång iallafall och jag, Mimmi och två tjejer ifrån Tyskland, Lisa och Theresa, har bestämt oss för att flytta ihop så vi har varit och tittat på en lägenhet idag och jag får nog erkänna att jag blev lite kär. Trägolv, billigt, fina ljusa rum och två uteplatser dessutom har vi vardagsrum så att våra kompisar kan komma och hälsa på. Vill verkligen ha den, men ska titta på två lägenheter till i morgon. 
Nackdel är att det tar typ 40 minuter dit till det jobb jag ska provjobba för på Lördag klockan 16.00! Är så himla glad, den här dagen kunde inte ha fallit sig bättre. Som det ser ut nu har jag tänkt stanna här i kanske tre månadere eller mer och sedan kanske vidare till Sydney. Vill hinna se Bali innan jag åker hem igen, men eftersom jag inte planerat att åka hem på ett tag tror jag det löser sig.
Jag och Mimmi
The Beach in St. Kilda
Igår när vi satt vid stranden kom det fram två killar som ville att vi skulle säga "Happy Birthday, Vin" till deras kompis som fyllde 30. De hade fyllt bandet med grattis-hälsningar ifrån kändisar och snygga brudar påstod de. 

St.Kilda
Lyxlivet, baby!

Mimmi jobbar och jag undrar vad jag ska göra ikväll. Kanske ska börja med en PW och en dusch på det, måte upp tidigt i morgon och titta på en lägenhet. 
Vill aldrig mera komma hem och även om jag haft jobbigt ett tag, inte konstigt med tanke på omständigheterna, så känner jag mig ändå tusen gånger lyckligare här än vad jag gör hemma. Konstigt ibland när man liksom bara hittar rätt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: