Ny frisör, nytt elände

2012-10-22 / 14:50:00 / skrivet av: Lisa Blomgren
Jag är petig med mitt hår. Har haft ett antal mardrömmar om just detta- att byta frisör.  Pelle är den bästa ( och nästintill enda) frisören som jag har haft. Han får alltid mitt hår precis som jag vill. 
Hursomhelst, efter åtta månader här i Australien bestämde jag mig för att en förändring var på tiden. Har dessförinnan bara klippt mig en gång, förutom de gånger Mimsan toppat mig och färgat håret hemma. 
 
I ett halvspontant infall bestämde jag mig iallafall för att göra Ombre Hair. Frisörsalongen ligger nära oss och allting verkade mycket proffsigt. Ända tills jag såg fläckar i mitt blonda hår, liksom randiga Zebra-ränder längs med håret, ser verkligen för jävligt ut! De försökte fixa till det och försäkrade mig om att jag kunde komma tillbaka om det inte gick bort. ( Varför skulle det gå bort...?) 
Efter tre timmar hos frisören, tog jag på mig solglasögonen och gick hem. Gråtandes. 
Jag orkar inte! 
Det positiva är dock att den bruna färgen är fin. I morgon går jag tillbaka och kräver åtgöring. Inte världens bästa bild, men here it is! 
 
Kommentarer
Postat av: Moster Ulrika

Lilla gumman...jag har varit har i 25 ar och har fortfarande inte hittat en frisor battre an Pelle.... Ga tillbaka och KRAV att den basta frisoren fixar det- lat inte de javlarna komma undan! Puss puss

Svar: Nej, det är för jävligt. De gjorde de inte bättre utan VÄRRE! Nur är mitt hår torrt och skadat, om än ganska långt. Funderar på att ändå klippa av det till axlarna och bli skitblond igen:PBlondes do have more fun. Nu har jag varit naturlig alldeles för länge;)
Elbee

2012-10-23 @ 07:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: